pastoral

Guild Wars 2 – Player vs Environment (PvE)

“Каледонската гора на Силвар е природно чудо,  което може да се сравни единствено със Асуранската столица куб –  Рата Сум”
 – Из пътеписа на незнаен пътешественик

Ако искате да се потопите в наистина живо и постоянно променящо се онлайн приключение, то светът на Guild Wars 2 Тирия, ви очаква. Богата история, уникална природа и околна среда, която ще ви заплени с разнообразието от възможности за развитие. В нея всеки може да бъде какъвто поиска – горд Норн войн с огромен меч в ръка, свиреп Чарр рейнджър, изстрелващ по три стрели едновременно от своя далекобоен лък, борбен Човек елементалист, хвърлящ огнени метеори по враговете си, енигматичен Силвар месмер, създател на илюзии и фантазми, или пък миниатюрен, но много умен Асура инженер, използващ всякакви джаджи, експлозиви, еликсири, та дори и стационарни оръдейни кули.

Едно от нещата, които отделят света на GW2, от тези на другите игри в MMORPG жанра, е че той е наистина жив и динамичен. Още със самото си стъпване в стартовата зона на някоя от петте раси, вие потъвате напълно в този пъстър свят, изпълнен с въображение и красота. Всичко е в непрестанно движение около вас и най-хубавото е, че никой не ви задължава да извършвате несвойстветни действия или куестове – можете веднага да поемете по първия изпречил ви се път и да се впуснете в собствени приключения.

Запознатите с оригиналното заглавие Guild Wars, излязло през далечната 2005 година, веднага ще разпознаят значителния брой нововъведения. Както се очаква, доразвити са добре познатите PvE и PvP режими, като особено внимание е отделено на масовостта в играта. Светът вече е изцяло отворен, като са ограничени мисиите и персоналните инстанси (в които играчът е отделен от околния свят), а фокусът е изместен към „sandbox“ преживяване – игра в отворен свят, в който може да срещнете играчи от цял свят, докато вие изпълнявате своите куестове. По този начин може да сформирате отбори и да си помагате при преодоляването на по-трудни врагове. Във всеки момент можете да се притечете на помощ на други играчи или да получите подкрепа в динамични събития, които се случват и развиват пред очите ви, а не са просто поредица от статични задачи от типа „точка А за награда, точка Б за противници“. Добрата новина е, че битки между играчите (PVP) в този отворен свят са изключени и са оставени изцяло за специализираните зони и режими.

В този материал ще разгледаме накратко малка част от основните елементи в PvE механиката:

Лична история – в Guild Wars 2 всеки играч има своя собствена история, която го насочва и разкрива различни части от света и вселената на играта. Тя е персонализирана на базата на расата и класа, които той е избрал, и се разклонява според решенията, които взема, а не според реда на изпълнение на мисиите. Действието на голяма част от личната история се случва в соло инстанси, но други герои могат да бъдат поканени в тях, като според техният брой се променя и трудността на инстанса. Най-интересното и иновативно решение е, че вашият стартов свят (в зависимост от расата ви) се променя с развитието на личната ви история и той може да е много по-различен от света на друг герой. Разликите най-често са наличието на различни търговци и герои, които сте срещали по пътя си, дори и появяването на сгради и украси в самият град.

Динамични събития – едно от най-големите нововъведения в играта са динамичните събития. Те се появяват на произволен принцип в отворения свят, като всеки в зоната може да участва в изпълнението на задачите. Има няколко вида – от по-обикновени, като ескортиране на търговци или убиване на огромно чудовище, до такива, при които (не)изпълняването на дадено динамично събитие води до отключването на ново събитие и може да доведе до каскаден ефект. Представете си армия от кентаври, която напада града, в който се намирате. След дълга битка и серия от събития вие и другите играчи около вас не успяват да удържат атаките, стените са пробити и в града нахлуват ордите кентаври, за да довършат започнатото, което на свой ред ще започне ново събитие – изтласкването им от града. Наградата за изпълнението на тези събития са типичните предметни и парични поощрения, но те варират според степента на трудност на събитието и броят на играчите, взели участие в него.

Подземия – те имат два режима – исторически, който разкрива историята на света, и изследователски, който може да се повтаря. Именно последният режим предлага най-голямо предизвикателство, изисквайки добра координация и отборен геймплей в групи от до петима играчи. Всяко от осемте обявени за момента подземия в GW2 има един исторически и до три изследователски режима, като по този начин общият брой на вариациите достига 32. В допълнение, в тях също е възможна появата на динамични събития, което прави предизвикателствата в тях още по-разнообразни. За запознатите с оригиналната трилогия Guild Wars – това са подземия от типа на Fissure of Woe, Sorrow’s Furnace и други, в които трудността е много висока, но и наградите оправдават усилията.

Занаятчийство – това е процес на превръщане на различни компоненти (като занаятчийски материали) в екипировка и консумативи. В Guild Wars 2 има 8 различни занаятчийски професии, като играчът може да избере две от тях. Напредъкът в професията е направен така, че да отговаря на напредъка на играча през цялата игра, позволявайки му да създава предмети, отговарящи на неговото ниво. Тези предмети изглеждат различно, но имат сходни статистики с тези, които се добиват по други начини, като например от търговци или при убиването на чудовища и награди от куестове. Занаятчийството носи на играча както пари при продажбата на създадените предмети, така и опит.

Из Тириа освен гореизброените елементи играчите ще открият и други:

  • Телепорти и Интересни места, които се отключват, когато играчът мине близо до тях.
  • Предизвикателства при изпълнението на които  играчът получава точка, която да използва при отключването на някое от уменията си. Те са много разнообразни и варират от откриването на тайни зони до много популярните през бетата Jumping Puzzles – в последните целта на играча е да намери правилния път до ковчеже с награда, като през цялото време скача от платформа на платформа.
  • Панорами, които обикновено се намират на по-високите места и достигането им не винаги е особено лесно. При активирането им се показва гледка към цялата околност.

Отключването на всеки от тези елементи носи опит на играча, както и добре познатите и обичани Achivement Unlocked 🙂

Светът на Тирия е наистина необятен и човек, стига да иска, може просто да се загуби в него. Дори не е нужно да търсите приключения, те сами ще ви намерят. Присъединете се към нас, бъдещите изследователи на Тирия и заповядайте на среща с българската Guild Wars общност на 20 Август от 19:00 часа в бар RockIT в София.

Автор: Delegat @ http://guildwars.bg