Guild Wars 2 – Structured Player vs. Player (sPvP)

“Страхът е реакция  , куражът е решение”

Structured Player vs. Player (sPvP) изживяването в Guild Wars 2 определено е нещо ново и свежо в света на MMORPG игрите. Без значение дали сте ветеран в този режим или за първи път ще се изправите срещу други играчи, Guild Wars 2 sPvP-то ще предложи нещо за всекиго. Режимът е лесен за усвояване и с „първи стъпки“, но колкото повече навлизате в тънкостите му, толкова по-голямо ще е и предизвикателството.

Какво трябва да знам за sPvP в Guild Wars 2?

Може би най-важната отличителна черта на sPvP в GW2 е, че не е нужно да събирате екипировка и оръжия в продължение на седмици или месеци. Достатъчно е с две натискания на мишката да се присъедините към останалите играчи и, за ваша изненада, героят ви ще бъде вдигнат на максимално ниво с екипировка, равностойна с тази на всички останали. Това прави вашите лични умения и познаването на възможностите, силните и слаби страни на вашия герой и сетъп много по-важни, отколкото времето, инвестирано в събиране на екипировка. Когато решите да се върнете в Player vs. Environment режима, играта ще помни настройките, които сте направили по героя, както и предметите, които сте спечелили в PvP.

Сигурно се питате „Ако всички сме наравно откъм ниво и екипировка, то има ли изобщо към какво да се стремя в sPvP?”. В Guild Wars 2 е имплементирана система, наподобяваща experience системата от режима Player vs. Environment. Когато започнете да играете в sPvP, ще забележите, че трупате т.нар. слава (glory), която повишава вашия PvP ранг. На първите 10 нива рангът ви ще е заек, следващите 10 ще е елен и т.н. Натрупаната слава ще можете да използвате за ковчежета, които дават произволни награди – в повечето случаи това са визуални подобрения като брони и др., които да ви отличават от останалите играчи. Тези ъпгрейди са изцяло свързани с външния вид на героя ви, тъй като в Guild Wars 2 sPVP не е възможно даден играч да получи преимущество на база предмети и екипировка, а само на база лични умения и отборна игра.

Същност на sPvP

В sPvP мачовете отбори от играчи се изправят едни срещу други на специални арени с основната цел да елиминират противниковия отбор и да завземат стратегически точки по картата, контрола над които трупа точки за съответния отбор. На този етап са обявени няколко карти от този тип, като всяка от тях предлага различни възможности и предизвикателства.

Основни режими, които характеризират sPvP

Режим с лесно присъединяване (Hot Join PvP) – това е непринудената страна на sPvP-то в Guild Wars 2. Естествено, това да играеш срещу други играчи никога не може да бъде толкова непринудено, колкото да биеш обикновени чудовища в PvE, но този режим е мястото, където можете да експериментирате с героя си или да разучите картите. Само с натискането на един бутон играта ще ви постави в мач с произволни играчи в съответствие с вашия ранг. Възможно е и да разглеждате списъка с игри, който показва на коя карта се играе, колко играчи има вътре и т.н. и да изберете къде да се присъедините на база на търсенето. Можете да се присъедините и към вече стартирал мач, стига да има свободни места. Броят играчи може да варира от 1v1 до 10v10.

Турнирен режим (Tournament Play) – по-серизната и организирана страна на sPVP. Турнирите се провеждат само 5v5, но мачовете се играят на същите карти, които се използват в режима с лесно присъединияване. Guild Wars 2 предоставя голямо разнообразие от турнири, които включват:

[default_list]

  • Случайни турнири: Тези турнири се характеризират с единични елиминации, в които участват 8 отбора. Преминава се през 3 рунда на елиминации, като победителите получават квалифициращи точки.
  • Месечни турнири: За да участвате в тези турнири, ще ви трябва определен брой квалифициращи точки.
  • Годишни турнири: Тези турнири включват победителите от месечните турнири, като различните отбори се борят за титлата на най-добри PvP играчи на годината.
  • Турнири, управлявани от играчите: Това са турнири, които ще могат да бъдат създадени по желание на самите играчи, позволявайки голяма гъвкавост в правилата, групите и др.

Игрови типове в sPvP

Guild Wars 2 притежава различни карти, които в основата си сериозно променят един единствен игрови тип – превземането на стратегически зони. Задържането на тези зони и убиването на други играчи увеличава общия брой точки на отбора. Печели отборът, първи достигнал 500 точки или този с най-много натрупани при изтичането на определеното за мача време. Ако дадена зона е превзета от противниковия отбор, ще трябва да застанете с героя си в нея с цел да я неутрализирате и чак тогава ще можете да я превземете. Колкото повече съюзници има в зоната, толкова по-лесно ще бъде превзета. Ако има противников играч, който я охранява, ще трябва първо да го избутате от нея или да го елиминирате. Когато успеете да „свалите“ противников играч на земята, обаче, това не е равно на победа. В Guild Wars 2 дори жизнените точки на героя ви да бъдат изчерпани, имате последен шанс да се борите. Ако докато сте на земята успеете за кратко време да убиете някого или нещо, ще бъдете вдигнати на крака и ще имате възможността да продължите битката.

Навярно се питате каква е разликата между разничните карти освен разположението на контролните зони и чисто визуалните различия. Всяка карта има разнообразни вторични цели, които могат значително да помогнат в битката, ако ги контролирате или изпълните определени условия. На някои карти ще можете да използвате обсадни оръдия срещу опонентите си, като например требушети. На други всеки отбор притежава Лорд – той може да бъде убит и това възнаждава отбора, който го е победил, със солиден брой точки. Атакувайки го, рискувате да оставите незащитени вече превзети точки. Има и карти, на които има неутрални чудовища, чието елиминиране също носи точки за отбора и подобрява дадени атрибути по героя ви за кратко време.

sPvP-то в Guild Wars 2 е достъпно и предлага адекватни предизвикателства и разнообразие както за тези, които търсят сериозна, организирана и отборна игра, така и за играчи, които просто биха искали да се разтоварят след дълъг ден с неангажиращ мач или два. Фактът, че не трябва да събирате предмети и оборудване, а можете веднага да се включите в битките, прави този режим изключително атрактивен, а удовлетворението от победата – още по-голямо, тъй като тя може да се постигне само благодарение на личните ви качества като играч и правилната „спойка“ на групата ви.

Присъединете се към нас, бъдещите изследователи на Тирия и заповядайте на среща с българската Guild Wars общност на 20 Август от 19:00 часа в бар RockIT в София.

Автор: Fubu @ http://guildwars.bg