Ревю на пъзел “В зимната градина”, Мане, D-Toys

Мисли ли сте някога какво би станало с нашата реалност, ако не се бяха случили някои от нещата, които са се случили? И не става дума за неволното настъпване на праисторическа пеперуда, която е била само един екземпляр, а за неща, които са “по-пресни”. Например ако Шекспир не беше написал пиесите си, или Омар Хаям не беше толкова пристрастен към виното, ако Моцарт беше роден в Африка и свиреше на тъпан…, ако Ницше не беше направил пробив в тълкуването на сънищата, а все още ползвахме съновниците на бабите ни…? Всичко това сигурно ви напомня за анекдота: “Е, да, ама и Ботев не е бил с каска, а Левски с ботуши!” Затова няма и смисъл да правим догадки и да разсъждаваме над прищевките на Съдбата, а да се учим от примерите на историята и да се наслаждаваме на плодовете от дървото на изкуствата. Именно с тази цел една от компаниите, които създават пъзели от най-висок “клас А” в Европа – D-toys – имат серия, посветена на шедьоври (някои от тях малко познати), на най-ярките имена в историята на изобразителното изкуство. Сред тях е и Едуар Мане – “бащата на съвременното изкуство”. И сега няма да става дума за картината му “Олимпия” (която побърква парижката общественост, охранявана е от въоръжени стражи, а още в първата сутрин от излагането ѝ се тълпят да я видят повече от осем хиляди души), няма да търкаляме и известни факти за “Закуска на тревата”, а ще се спрем на една картина, която е от по-късния период на художника, когато за ателие използва зимната градина на своя “колега” Жорж Росен. Тя е един от забележителните двойни портрети на Мане с фигури, които благодарение на фината светлина, сенките, множеството дребни детайли и нюанси на цветовете, са в безмълвен диалог, изтънчен и разбираем на някакво подсъзнателно ниво. Е, да започнем да “опитваме” плода от това дърво, защото ни предстои редене на “В зимната градина”, а това си е предизвикателство, чиито 1000 части чакат съединяване.

Издател: D-toys
Име: В зимната градина (In The Conservatory)
Брой части: 1000
Художник: Едуар Мане (Édouard Manet)
Размер: 68 х 47 cm

Кутия:

Хубава и здрава кутия. Стандартен размер за 1000 части. Принта на картината е изключително добър и лесно може да се ориентирате по нея.

На предната част на кутията се вижда броя на частите, името на художника и предупредителен знак, че пъзела не е подходящ за деца под 14 год.

По страните са само логото на фирмата, размерите и името на пъзела, а на гърба има информация за серията – Импресионизъм – с таймлайн, както и с картини на още двама от големите представители на течението – Дега и Реноар

Освен плика с частите в кутията няма нищо друго.

Картина:

Както знаят нашите фенове, не сме любители на този тип картини (арт), но в тук има нещо специално. Романтична – това може да кажем с една дума, както и изумително детайлна, а за Мане това е истинска промяна. На нея той е нарисувал двама свои приятели – съпрузите Гиймонт, които имат магазин за модни облекла в Париж. Платното пресъздава съвременното градско общество в града, но двамата позиращи нетипично са напълно погълнати от себе си, без да поглеждат зрителя. Дамата е загледана някъде извън композицията, а господина е нежно приведен до нея, като изглежда, че ръцете им всеки миг ще се докоснат. Дори да не знаем, че са семейство, халките и спокойната близост на ръцете им ще ни го каже, защото Мане е голям разказвач – с цветове, със светлина и форми.

Нямаме търпение да започнем да редим и да минем по стъпките на Мане.

Качество:

Качеството на пъзела е задоволително. Парченцата са дебели и няма повредени, но пък не се задържат при местене. За наша радост няма липсващи части, и почти никакъв прах от изрязването. За естеството на картината, елементите се разпознават сравнително лесно, така че, относно печата даваме оценка “Отличен”!

Реденето:

Започваме реденето вдъхновени и леко притеснени! Пъзелите по картини са предизвикателство за всички пъзелджии. Чудим се как ще се справим и за най-сигурно почваме от рамката!

При обръщането на парченцата, забелязваме няколко с розов цвят, така че, започваме от тях.

Цветята са първите, които се появяват.

Малко по-различно е розовото за лицата и ръцете на семейство Гиймонт, разнежваме се при мисълта за нежното докосване, което предстои, в движещата се в нашето съзнание картина. Доста интимен момент е запечатал художника, нали?!

Шапката и синята саксия в левия ъгъл са следващите, които се отличават, а след това идва ред и на чадъра.

Не е толкова трудно, колкото очаквахме, така че се мобилизираме и смело се захващаме с роклята на Мадам, а покрай нея излиза и облегалката на пейката.

Продължаваме с растенията в дясната част, тъй като са една идея по-светли и парченцата им също могат лесно да се отделят.

За накрая остават облеклото на Мосю и останалата растителност.

За улеснение си разделяме частите по форма и… Voilà! Готови сме!

Тук е момента да кажем, че НЕ трябва да се опитвате да местите пъзела подреден. Ще се разпадне и ще ви върне в предучилищната група.

Сега сме седнали и гледаме плода на работата си – красота! Оказа се, че пресъздаването на велики произведения може да е приятно занимание, така че, нямаме търпение да наредим още някой пъзел по картина на Мане!

Това ревю е съвместна продукция на Ozone.bg и Puzzles Bulgaria.