Пълно описание на продукта
Тази книга връща на българската колективна памет изгубени културни фигури и събития от покрит със забрава културен пласт
За пръв път българският читател може да се запознае с характера на драматичното творчество на групата "Млада Виена", в което намира литературно отражение духът на Виенската модерност. Виена около 1900 г., когато успоредно с появата на научните теории на Ернст Мах, Зигмунд Фройд, Ото Вайнингер творят Херман Бар, Артур Шницлер, Хуго фон Хофманстал.
В какви отношения влиза духът на краевековна Виена с младата българска култура? Каква роля играе българският княз Фердинанд като фигура на Виенската модерност? Как в ранното творчество на Теодор Траянов, което съвременниците му възприемат като начало на българския символизъм, присъства младовиенският дух?
Защо в превода на Хофмансталовата "Електра" Николай Лилиев разкрива неподозираните възможности на българския език да изразява ужас и човешки потрес? Как Гео Милев стига до "кубистична" интерпретация на същата пиеса?
Как социалистите „употребяват“ пазарно Шницлеровото "Хоро"? Каква е истината за постановката на "Младият крал" по "изгубеното" експозе на Теодор Траянов и музика на Димитър Караджов във Виена?
Отговорите на тези въпроси, за чието съществуване в съвременната българска култура няма отредено място, са плод на дългогодишната литературно-археологическа и контекстуално реконструктивна работа на автора.
Всички характеристики
Автор | Младен Влашки |
---|---|
Издателство | Хермес |
Година | 2017 |
Издание | Мека корица |
Брой страници | 368 |
Вид продукт | Изследвания |
Жанрове | История, Културология, Литературознание, Театър |
---|---|
Размер на продукта | 14 x 21 x 2 cm |
Баркод | 9789542617679 |
ISBN | 9789542617679 |
Размер на опаковката | 14 x 21 x 2 cm |