Reaper of Souls с D3BG: мнението на forge

За да разгледаме какво се случва в бетата на Reaper of Souls и какви са ранните впечатления от играта, поканихме екипа на D3BG.org да ни отговорят на няколко въпроса. Вече публикувахме мнението на Васко, а днес си говорим с forge. В следващите дни тук ще се появят и мненията на други модератори.

forge1. Как се казваш и каква е ролята ти в D3BG.org?
Казвам се Михаил и съм част от екипа на D3bg.org, като отговарям за кажи-речи всичко. От модериране на форума до преводи и разработката на самия сайт.

2. От колко време играеш Diablo, с какъв герой основно игра Diablo 3 и кой левъл си?
Diablo III играя от самото излизане на играта – 15 май 2012.
Diablo II за първи път играх през 2002 година в една компютърна зала в Пловдив. По онова време беше хит и се играеше на почти всеки компютър. Така няколко мои приятелчета се зарибиха, а по-късно зарибиха и мен. Тъй като Diablo изисква много фармене, а бях едва осем годишен и ресурсите не достигаха да играя по цял ден, едно приятелче ми помагаше да развиваме общ герой. Героят беше Друид – елементалист. Около 70 и някой level, не си спомням точно. Голям проблем обаче беше да си опазиш паролата, когато играеш на публично място, защото винаги имаше някой, който дебне да ти открадне акаунта – както и, до колкото помня, стана по-късно. Също бях развивал и Паладин, но много исках Енигма, за да мога да се телепортирам. По някое време се бях отчаял и малко по малко го замених с Магьосница. Тогава всички играехме с мапхак и Магьосница с метеори и мапхак си беше.. OP 🙂

3. Успя ли да пробваш Reaper of Souls и с какъв герой?
Да, пробвах Reaper of Souls. Първоначално играх с Магьосник, но както винаги, не се задоволявам с един герой и пробвах също и Варварина, Демон хънтъра, и разбира се новия герой – Crusader.

4. Какви са впечатленията ти от бетата – по-скоро позитивни или негативни?
Впечатленията ми от бетата са като цяло позитивни, но като изключим добре свършената работа по АКТ 5, далеч не бих казал, че съм очарован. Харесват ми като идея новите Bounties и Rifts в Adventure режима, но сякаш не са доизпипани и не са достатъчно рандомизирани.
Когато играх с новия герой, уменията му не ми се сториха достатъчно екслузивни, като изключим чуковете. Събрали са всякакви аури, активни и пасивни умения от останалите герой, сменили са им анимациите и така са направили и него.

5. Какво ти харесва в промените, които идват с Reaper of Souls?
Харесва ми новият АКТ 5. Обширен, с мрачна атмосфера, която някак липсва в останалите актове. Озвучението е невероятно. Докато се разхождате из улиците на Westmarch, попадате на различни странични куестове под формата на дънджъни, в които се крие интересна история.
Интересен замисъл има и новият Adventure mode и най-вече Bounty-тата. Вече ще можем да обикаляме из целия свят на Диабло с някаква цел, а не както до момента фармехме една и съща зона, но както споменах по-горе, ще бъде чудесно, ако бъдат по-рандомизирани.

6. А с какво играта може да стане още по-добра?
Играта е асоциална. Нещо, което ме е дразнило винаги, са били публичните игри. Ако направят нещо като лоби, подобно на Diablo II, от което да ти излиза списък с всички активни игри, а създателя на публичната игра да може да дава заглавие на играта от рода на „правим баунтита“ и да можеш да преглеждаш какви герои играят вътре и да си избираш, а не да те пуска на случаен принцип в някоя публична игра, ще бъде една от най-добрите промени по играта в социален аспект. Играта е асоциална от самото начало, а сега и с account bound предметите, ще стане още по-асоциална. Добре пуснаха кланове, но нямаш никакви бонуси да си в клан, което също ще е добре да се промени в бъдеще. Няма PVP, няма Ladder сезони, и остава единствено да си фармиш предмети соло, с които освен да вдигнеш трудноста и да изпробваш нови скил билдове, нямаш никакъв стимул да ги събираш, защото няма много места, на които да ги използваш, нито ще има вече и трейд.
Винаги е имало и ще има добри предложения от обществото, но няма смисъл да се хабим, защото Близард са си начертали план за следващите години и въпреки, че донякъде се вслушват в мнението на хората, надали биха направили драстични промени по играта току-така. Ясно е, че ще продължат дългогодишната си практика да ни „изненадват“ с ново съдържание с пачове или експанжъни. В днешно време всичко е маркетинг и ще трябва да почакаме, за да стане играта наистина добра, но определено този експанжън е крачка напред.

7. За финал – новата loot система – да или не?
Да, определено. Новите легендарни предмети носят бонуси, които ще променят изцяло механиката на героите. Това ще бъде и една от основната причина да си загубя няколко стотин часа в играта, за да видя какво ще ми падне и как ще мога да си развия героите.